Blommor, Ikea och raseriutbrott

Eftesom jag har varit hemma sjuk ett par dagar så har jag inte kunnat göra direkt mycket så för att kompensera för allt har jag lekt hemmafru. Hemmet är skinande, tvätten tvättad osv osv bla bla bla, ja ni vet allt såntdäringa trist som borde hända av sig självt men av någon sjukt märklig anledning händer det aldrig hemma hos mig utan jag måste slava. Aaanyhow, jag samlade lite krafter härom dagen och åkte till Ikea och Plantagen. Jag satt en stund och googlade på diverse blomsterbutiker och fattade beslutet att eftersom jag har trytande krafter så kommer jag absolut inte orka krackla hela stan runt för att åka till olika ställen så jag bestämde mig för Barkaby där båda ställena låg bredvid varandra. Lite lätt febrig men på gott humör sätter jag mig i bilen och kör iväg till andra sidan stan, parkerar utanför Plantagen och sträcker mig efter väskan. Nu gott folk behövs det inte ett geni för att lista ut att detta leder fram till något som inte är så trevligt men jag ska fatta mig kort och bespara er de otaliga mindre vackra orden som fullkomligt vällde ur min mun när jag upptäckte att det var FEL väska och att jag inte hade min plånbok med mig. Självklart i denna åååh så trevliga situation log jag och inte alls svor eller slog på ratten utan styrde glatt kosan hemåt igen för att hämta plånboken med de eftertraktade plastpengarna i. Väl hemma upptäcker jag att jag inte kommer hinna tillbaka innan blomsteraffären är stängd så jag bytte och åkte till Kungens kurva istället och delade upp inhandladet på två dagar. Så, nu ett par dagar senare är både blommor och diverse mer eller mindre välbehövda saker hemsläpade från Ikea.

Balkongen såg ut som ett vrak för den har varit lite avglömd under nästan ett år men nu blommar den igen och jag känner mig äckligt huslig men snart får det vara nog, man kan ju tro att jag inte har bättre saker för mig om dagarna, jag är ju en kreativ människa jag måste ligga på soffan och tänka och filosofera ju.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0