skrattfest

Efter skolan svängde jag förbi saluhallen på Östermalms torg, älskar verkligen det stället. Jag satte mig och käkade en sen lunch och råkade överhöra ett samtal från bordet bredvid där en mamma satt med sin 8-10 årige son. Sonen undrade vad en bank egentligen är och hur det ser ut inne på en för han hade ju faktiskt aldrig varit inne på en. Mamman som borde gå in på en bank och kolla ordentligt sa till sin son: "Ja, det ser lite ut som i en affär." Eeeh VA?! Nu finns det ju ett par olika scenarier som skulle kunnat utspelat sig.

1. Jag kunde suttit tyst och låtit det hela passera obemärkt.
2. Jag skulle kunna ha lutat mig över och sagt att det är nummerlappar, köer, inga pengar i högar men i gengälld en massa stressade människor.

Men nej, istället brister jag ut i ett helt okontrollerbart skratt och låtsas att jag läste något kul på mobilen och skyndar mig därifrån. Pris i högst irriterande uppförande går till mig istället för Odd Mollymamman med konstiga svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0