Bortgjord

Jag tänker säga god natt härifrån alldeles strax för jag är vaken alldeles för sent. MEN, innan jag kryper ner här tänkte jag göra min förnedring ännu värre genom att berätta vad jag lyckades med i skolan igår. Jag hade ledarskapsutbildningen och vi skulle göra lite andningsövningar innan vi skulle SJUNGA (!) och vi fick då stå i en ring och andas på lite olika sätt. En av övningarna innebar att man skulle andas in och sedan blåsa ut all luft genom att sakta sjunka ner med händerna mot golvet, fattar ni hur jag menar då? Äääh, ärligt talat får ni försöka fatta! Väl där nere på marken med händer och nylle och rumpan upp i vädret skulle man andas in igen och sedan andas ut och släppa ner överkroppen ännu mer. Så där stod jag, med min röv i vädret och halsduken jag hade lindat runt halsen ett par varv men som hade hasat ner över huvudet med tanke på positionen. Jag andades in och blåste ut och försökte tänka på vad jag lärt mig på mina yogalektioner. Det var knäpptyst i rummet tills jag efter kanske 10 inandningar och nedsläpp hörde en röst viska i mitt öra: "Therese, vi skulle bara göra det en gång..." Okej, så jag har alltså stått i den där positionen till hela klassens beskådning och ingen sa något. Jag vet inte om det gör mig lite glad eller lite förbannad men jag låtsades som om det regnade, oj vad det regnade och sedan kom nästa chock när jag skulle stå och sjunga framför klassen, eh...hur gick det till? Vart svängde jag fel och hamnade på kursen för hur man gör bort sig på bästa möjliga sätt gång på gång?

Anyhow, god natt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0