tystnad...tagning!

Ibland måste man ta en paus. Det blir helt enkelt bara nödvändigt att stänga av från vardagen om så bara för ett par timmar för att hitta tillbaka till sig själv. Jag har stressat så mycket den senaste tiden så mitt hår håller på att ge upp, det kliar överallt för att kroppen är i obalans och jag kan inte sova om nätterna. Just nu finns inte tid för varken semester eller en miniresa så då får man göra det bästa av situationen och jag njuter av tystnaden ute på landet hos pappa istället. Ett par timmar här ute i total tystnad, fri från staden och alla måsten så blir man faktiskt lite piggare och orkar med att göra dagens alla "måsten" igen. Jag använder Citationstecken för att det faktiskt bara är bagateller vi talar om. Men dessa små bagateller är dom som man stressar upp sig över, dom som gör att man inte kan sova och dom som gör att man hamnar i en ond cirkel och det blir mer och mer. En paus är så viktig och så enkel. Mitt råd till er idag är att ta en kopp kaffe, stäng av datorn och mobilen (jag veeeet, stressande som satan men skönt när man väl klarar av det) och sätt er i lugn och ro om så bara en halvtimme och njut av tystnaden, det ska iallafall jag göra nu!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så sant såååå, det måste man ge sig tid till ibland, "att bara vara".

2011-03-14 @ 19:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0