HJÄLP!!!

Ibland blir man mörkrädd när man hör andras samtal. På bussen till och från skolan är ett ypperligt tillfälle till att bli vettskrämd på för det verkar som att invånarna i Grästorp är lite lätt tappade bakom en vagn ibland. Jag satt två säten bakom två tjejer som nog var runt 18 år för dom höll på att ta körkort och dom pratade väldigt högt så det gick inte att undgå samtalsämnena dom hade. Dom pratade om sommarjobb och att den ena tjejen inte hade sökt för hon orkade inte och den andra tjejen hade inte sökt heller men hennes pappa (!!!!!!) hade fixat så hon nog kunde få lite tider i en restaurang om hon ville. WTF?! Den första tjejen sa dedan också "när jag tar studenten vill jag bli arbetslös". Jag övervägde en stund där att gå fram och fråga om det fortfarande gjorde ont i huvudet eftersom hon helt uppenbart måste blivit överkörd någon gång... Samtalsämne  nummer två berörde som sagt körkort och samma pucko som jag misstänker är offer för en ångvält har teorier om det här med vad som är svårast egentligen, uppkörning eller teoriprov. Efter ett par minuters mer eller mindre korkade statements kommer hon iallafall fram till slutsatsen att uppkörningen är svårast för där kan man varken fuska eller gissa... say no more, IQ badboll!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är du säker på att de inte kom från lilla edet?

2011-03-09 @ 09:35:48
URL: http://justalexandra.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0