bubbeli

Fin kväll med tjejerna! Dricka bubbel på uteservering det är riktig sommar det må jag säga. Ett litet minus för infravärmen bara. Nog för att värme på sådana ställen brukar både vara mysigt och välbehövt men min skalp brändes och jag hade knallröda kinder av värmen, A BIT OVERKILL!

Ett av samtalsämnena var barn och dess konsekvenser och ämnet fortsattes diskuteras vid baren av mig och Ida vid en påfyllning av innehållet i vår ishink. Jag känner ju en anng stark för ämnet och kan ha råkat högljut debattera ämnet och använt en punch line som går ut på att människor ska använda kondom så slipper dom få oönskade barn, svårare än så är inte matematiken. På riktigt, det värsta jag vet är folk som skaffar barn utan att planera för ankommsten. Det hjääälper inte att ni säger at det är ett "kärleksbarn" om ni inkvarterarungen i en skokartong och matar den med något som har fler E-ämnen i sig än en bit trolldeg. Ska man ha barn ska man på ett rättvist sätt kunna ta hand om den och rättvst är inte att bo två vuxna människor och ett barn i en etta, newsflash...barn har öron! Bartendern tittar först konstigt, bryter ut i skratt och håller med…  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0