Kossa på rymmen

Förut när jag var ute och åkte så passerade jag en kohage där en av kalvarna hoppat utanför staketet och gick på vägkanten. God medborgare som jag är ringde jag polisen och fick prata med en som helt uppenbart hade för lite att göra.

Jag: Hej! Det går en ko, eller ja, en kalv på vägen utanför Källby.

Polisen: Hmm, kan du ge ett signalement på kon?

Jag: Eeeeeh, hmm ja asså, hmm det var en röd, fluffig liten ko?

Polisen: Hahahahah, ja jag skojade ju givetvis med dig. Fluffig? Kan det varit en låglandsko? 

Jag: Nää, det var snarare en rödbrokig (fråga mig inte varför jag vet sånt).

Polisen: Varför stannade du inte och pasade tillbaka kon in i hagen då?

Jag: Eeh, asså, jag är lite rädd för kor.

Polisen: Jahaja, ja men jag skickar någon på det då. Tack!

Ett par minuter går och så ringer polisen upp mig...

Polisen: Jaa tjena det var jag igen du, det var en liten ko sa du?

Jag: Ja, det var en kalv ja...

Polisen: Ja, bra! På väg 44a?

Jag: Ja...

Polisen: Fint, då löser vi det, tack tack!


Är det bara jag som tycker detta är lite udda?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha, fantastiskt!!



Det var helt uppenbarligen inte surgubben.

2010-09-14 @ 22:45:46
Postat av: Mamma

Nee, du är inte ensam om att tycka den polisen va lite udda. Måste varit en stadsbo som inte visste att "en liten ko" heter kalv skratt

2010-09-15 @ 08:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0