you said what?

Som de flesta säkert har lagt märke till (om ni följt bloggen ett tag) pluggar jag ett internationellt program i Trollhättan och som ni säkert kan lista ut själva då är kurserna på engelska. Med detta medföljer ju då givetvis kravet att eleverna ska kunna det engelska språket men någonstans in the making har dom glömt att även detta BÖR gälla våra lärare. Vi har en mycket intressant man just nu vars engelska är förbluffande...dålig! Det har gått såpass långt att jag har gett upp att lyssna och eftersom jag inte ser anteckningarna på tavlan (nej, jag sitter inte för långt bort jag kan bara inte tyda kråkor) så får jag helt förlita mig på böckerna sen istället. Jag tänkte hur som helst samla lite favoritcitat som denna fascinerande lille man hittills 2 veckor in i kursen har kläckt ur sig.

1. "they want france to stay... ehm... france"

2. "it's just like spoiling the toilet"

3. "they are...eeehm...eeehm... picking in the forest"

Spännande va?! IPPE-studenter, är det NÅGON som fattar vad den lille mannen säger? I sure as hell don't! Jag ser fram emot ytterligare veckor med många givande kommentarer och helt obegripliga utläggningar om allt från himmel till bananer...




Kommentarer
Postat av: Alexandra

hahahaha, oh my, han är helt lovely ;D

2010-10-14 @ 17:52:42
URL: http://improved.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker han är helt underbar :D lite seg kanske :p

2010-10-15 @ 09:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0