att göra sig själv en björntjänst

Värsta sjuka drömmen i natt, jag drömde att jag var en brunbjörn! Jag bodde på en ö med en massa tallar och det gick vandringsleder överallt där jag och mina björnvänner inte fick vara. Spenderade stora delar av mina dagar att tänka på och leta efter honung och kottar (äter björnar kottar eller vart fick jag det ifrån, förväxt ekorre?) och givetvis akta mig för jägare. Konstigast av allt var egentligen när jaga gick vilse och hamnade i ett hus där sonen försökte gömma mig för resten av familjen så jag skulle kunna smita tillbaka ut i skogen igen. Jag var konstant hungrig och kontrollerade noga ifall allt jag passerade som såg ätligt ut i själva verket gick att förtära, borde kanske käkat innan jag gick och la mig? Herregud, jag avgudar verkligen björnar men jag tror INTE jag skulle vilja vara en björn permanent iallafall och jag ska INTE kolla på björnbröder på ett tag...


Visst håller han i en kotte?




Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst det ser man ju klart och tydligt att han håller i en kotte ;)

2010-10-14 @ 13:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0