the tudors


Äntligen är dom tillbaka, The Tudors! Som jag har längtat efter att den tredje säsongen ska börja sändas i Sverige. Den har ju funnits på nätet ett tag men jag hade bestämt mig för att inte fuska utan vänta och nu så kommer söndagskvällarna i vår och sommar vara fyllda med Henry Gavills underbara karraktär och Svenske Max von Sydow kommer vi också kunna se i en av rollerna. För er som inte vet så handlar serien om den mer eller mindre galne Kungen Henrik VIII som regerade England under 1500 talets början. Han gjorde sig till värsta ovän med påven och avverkade sex fruar under sin levnadstid. Jag rekommenderar VERKLIGEN denna serien till alla, man behöver inte vara historieintresserad för att tycka att serien är fantastisk.

Bänka er söndagen 16 Maj 21.15 och sätt på SVT1








XOXO


Kommentarer
Postat av: Glom

Haha, jag kunde inte vänta utan var tvungen att tjuvkolla. De håller på att filma säsong fyra nu, spännande spännande!!!

2010-05-08 @ 18:18:35
URL: http://glomssida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0