Wikipedia

You gotta love Wikipedia!

Jag gjorde dagens goda gärning förut idag vid en bankomat. Det stod tre stycken fruktansvärt förvirrade människor vid bankomaten och försökte med diverse kort flera gånger medans mannen pratade i telefon med någon också. Av tonfallet att dömma blev han mer och mer desperat och jag och pappa orkade inte vänta mer på honom för vi hade väntat i ca fem minuter då redan så vi gick in och handlade. Efter ett tag kommer den lilla familjen småspringande genom mataffären och sedan försvann dom ut igen. När vi gick förbi bankomaten påväg ut stod dom där igen men då frågade vi om vi kunde hjälpa dom på något sätt, visade sig att dom ENBART pratade nån form av ryska men efter mitt pekand, flaxande, gestikulerande och typ 5 ord på ryska hade jag förklarat att deras bankomatkort inte var ett bankomatkort utan ett bankkort från migrationsverket som inte fungerade i bankomatereftersom det inte hade ett chip och man behövde en bank för att det skulle fungera. Damn vad jag är bra på att förklara, men nu ska jag komma till poängen... Dom lyckades förmedla vart dom var ifrån och det var en fd sovjetstat långt långt bort och jag skulle kika lite och försöka komma på vad den hette så jag vände mig till oraklet wiki och sökte på sovjetstater och då hittar jag detta...



En artikel om "Långtbortistan" som då ligger som en underrubrik till sovjetstaterna. EEEH?! Hur gick detta till? Hur som helst tycker jag det är hysteriskt roligt att läsa texten samt det faktum att någon har lagt ner sin själ i att fint formulera en text om ett Kalle Anka fenomen. You gotta love Wikipedia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0