I-Landsproblem på hög nivå


Det har kommit över två decimeter snö inatt! Bilarna syns knappt, nästan inget är plogat än och hela världen ligger väääldigt vit och tyst. Bra förvisso om man tänker att det mesta av den gamla snön blivit smutsig och trist nu men hallå!!! Jag fick skotta fram min bil! Först skotta bort all snön vilket tog oförskämt lång tid och sedan skotta bort snön runt bilen eftersom det redan innan var en hög plogkant bakom bilen som nu inte direkt hade krympt. Till slut efter ca en kvarts sammansatt skottande kan jag få loss bilen och precis hinna till hållplatsen för att hinna med bussen till skolan. Dagens I-landsproblem är verkligen jobiga...

Ett annat likvärdigt problem stötte jag på efter duschen i morses. Min frukost, som bestod av en yoghurt och en macka hanns inte med utan jag skulle behövt tagit med den, mackan var inte bredd och fick därför stanna hemma men då vilade mitt hopp på yoghurten men neeej, inga rena skedar hemma så den kunde jag ju inte plocka med...(kan ju heller inte ta med en matsked till skolan och äta en typ 5 cm hög yoghurt med) Så nu sitter jag på bussen, är hungrig och förbannat blöt om fötterna och fryser om händerna efter allt skottande men är ändå ganska glad över att bo där jag gör för jag har frukost hemma, jag kan åka buss och bil till stället som jag får min utbildning på som dessutom är betald (typ)...Life is not that bad at all if you just stop and think about it for a minute.


Med tanke på vad ni just läst ber jag alla er läsare att tänka till lite. Har ni inte en tia eller en 20 lapp i fickan som ni egentligen inte behöver för att överleva dagen? Det finns just nu väldigt många i världen som skulle behöva den! Jag uppmanar alla er som läser att skänka en liten slant, något ni kan undvara FÖR DET KAN NI, skänk via sms eller leta reda på en insamlingsbössa IDAG och berätta sedan i kommentarsfältet hur mycket just DU gav så ska vi se hur mycket det blir. Jag själv har skänkt en 50 lapp idag. Slå det eller iallafall tangera det! Blir det inget skänkt och inga kommentarer blir jag besviken på er snåååla snåla läsare!




XOXO


Kommentarer
Postat av: Mamma

Alldeles rätt!!!!! Visst har vi det bra här i Sverige, som du säger....Vi har mat på bordet utan att behöva slåss med andra för att få den, vi kan åka vart vi vill när vi vill.

2010-02-01 @ 08:41:07
Postat av: Sanna

Heja Therese! Betalar månadsvis, så idag blir det väl typ 5:-... Men okej, en extra femtiolapp till Läkare utan gränser.

2010-02-01 @ 09:52:39
Postat av: Mamma

Håller med Sanna, skickar via SMS 50 kr. till Läkare utan gränser. För den som är intresserad av att göra detsamma så har ni uppgifter här hur man gör:

Plusgiro: 90 06 03-2

Bankgiro: 900-6032

SMS: skicka ordet LIV till 72990 (50 kr)

Det är ingen avgift för de SMS som är avsedda som gåvor till Haitis svårt drabbade befolkning.









2010-02-01 @ 13:16:25
Postat av: jenny

lyckades visst skriva min kommentar på fel ställe, ooops! Men i alla fall, jag betalade räkningar igår och skickade då tvåhundra kr till nödhjälp till haiti genom svenska kyrkan.

2010-02-01 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0