problem

Okej, man ska inte gnälla, det vet vi alla men våra problem här uppe i norden är verkliga för oss. Visst finns det problem av den grad som faktiskt skulle kunna få räknas som "riktiga" problem men det stora flertalet är I-lands problem så det skriker om det. Men problemet är ju då att för oss är detta riktiga problem, våra liv är oftast, inte alltid, men oftast väldigt problemfria och vi lever i en trygg och tillrättalagd tillvaro så när något dyker upp som gör oss förvirrade eller gör så att vi känenr oss lite missanpassade eller sårbara blir det problem för oss, givetvis. Jag vill bara förtydliga att jag fattar att mina små problem verkligen inte i det stora hela kan räknas som riktiga men för mig...just idag, är dom sjukt jävla verkliga, okej?!

Så, åter till problemet, mitt problem! När jag vaknade gick jag in i badrummet, greppade tag i tandborsten och skulle ta tandkräm. Jag tog det jag ansåg va tandkräm och skulle kleta på det på borsten men försent upptäcker jag att det är deodorant jag har SPRUTAT (har en spray istället för roll on vilket gör det hela ändå märkligare att ta miste på) på min kära tandborste. Hur lyckas man? Anyway...som tur är hade jag precis köpt en ny tandborste så skadan var väl inte så stor ändå men det är ju läskigt hur dum i huvudet man tydligen kan bli bara sådär helt plötsligt. Vidare när tänderna är borstade så går jag ut i köket, tar min kopp kaffe och slår mig ner vid dator för en obligatosisk mailkoll innan dagen ska börja på riktigt. Jag börjar leta efter musen till datorn, hittar den inte och blir skitirriterad och börjar svära för mig själv tills jag inser efter säkert en minut att "vänta här nu...jag har ju igen mus till min laptop...". Åter igen....pinsamt Therese, PINSAMT!!!

Jag ska nu ta mig samman, ta på en jävla massa kläder och gå fram på stan för att leta reda på den perfekta födelsedagspresenten till pappa som fyller år imorgon. VAAAAAAD köper man till sin pappa om det inte ska va en bok, slips, skjorta eller trisslotter? Strumpor och kalsonger är ännu mer förbjudet!



Kommentarer
Postat av: Skitungen

Therese du har problem! :p

2010-12-03 @ 22:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0