Tvättstugekalabalik

När man går upp och tvättar klockan 7 på morgonen efter 4 timmars sömn är man inte jättepigg. Klockan ringer, man undrar varför i helvete den låter, vad är det jag ska göra? Efter ett par sekunders förvirring inser man att "ja jäääävlar ja, TVÄTT". Man hasar sig upp, tar tag i all smutstvätt, knôr ner det i tvättkorgen, tar tvättmedlet under armen och tar på sig någon typ av skydd på fötterna (i mitt fall duntofflor...korkat? japp! Skönt? OOOHJA!) och sen hasar man långsamt nerför trappan (i mitt fall snubblandes på första trappsteget). Att få upp källardörren är alltid ett projekt i sig iallafall om man ska göra det med någon typ av finess. Då undrar ni kanske varför man ska ha finess när man ska ha upp en dörr? Men ni förstår i mitt hus ekar det och är lyhört så ja...man behöver ha finess för att inte väcka hela huset och dra på sig en massa arga blickar i den annars så fridfulla tillvaron som råder i trappuppgången. Okej, så nu är jag nere i källaren och styr stegen mot tvättstugan. Jag ställer ner min tvättkorg, tar upp mina nycklar och ska öppna dörren. Nyckeln kärvar lite i låset men jag får tillslut upp den och smäller upp den (väl nere i källaren bryr jag mig föga om varken eko eller lyhördhet) och vad finns då bakom dörr nummer ett? Joooo, min hyresvärd!!! Jag skriker, stapplar bakåt och vänder mig om för att fly vilket i detta fallet är högst korkat eftersom det är en vägg i vägen i min flyktväg. Överreaktion? Näää, tro mig, ni hade gjort likadant om man öppnar en låst dörr och det står någon bakom den som dessutom bara säger "Blev du rädd?" Eeeh, jaaa!!! Jag blev rädd, vad hade han förväntat sig? Hur kom han in? Varför låsa dörren igen bakom sig? Han hade tydligen lånat toaletten som hör till tvättstugan men VARFÖR låna den när hans son bor 2 våningar upp och han gick raka vägen dit sen ändå?

Frågorna hopar sig och jag känner att jag nog inte kommer få svar på detta så teorier/spekulationer/konspirationsteorier mottages varmt för att skringra mina så dunkla och förvirrade tankebanor. Coffee please!


När ni ser låset kanske ni förstår varför jag undrar HUR han kom in. Det såg nämligen ut såhär när jag kom ner. Min kolv satt i låset vilket betyder att han i så fall använde en huvudnyckel, tog bort min kolv, låste upp dörren och satte tillbaka min kolv för att sedan låsa dörren bakom sig. Då uppstår en till fråga helt oundvikligt ville han skrämma mig? Man kan nämligen omöjligt ha kommit in där utan att ha tagit bort min kolv och sedan låst upp, mycket märkligt detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0