@ the library

Usch!!! Det är verkligen jättesvårt att skriva något när man inte får använda sitt eget tyck och tänk utan hela tiden måste hänvisa till källor. Men tänk om jag har en egen ide då? Näää då får inte jag använda den för det ligger ingen förskning bakom mina tankar. SUCK! Jag förstod nog inte riktigt vad jag gav mig in i när jag började plugga på engelska haha:) Men det är väl bara att försöka göra det bästa av situationen och se det positivt, jag lär mig en himla massa affärsengelska och massa nya konstiga ord jag kan briljera med sen! jag som trodde jag skulle lära mig mest konstiga ord på läckö men jag tror nog att IPPE leder än så länge:)

Nu sitter jag på biblan i stan och försöker göra klar min del av vårt grupparbete om Sierra Leone och jag har kört riktigt riktigt fast. Det är inte jätteenkelt att hitta information om något som drivs av rebeller och som ingen mer än jag verkar behöva bry sig om för tillfället, hmmm what to do?

Hoppas hoppas hoppas att Sanna är klar på sin praktik snart så hon kan komma och hjälpa mig eller bara så jag har någon att bolla med lite för just nu snurrar det bara diamanter och kaffe och dränkta badstränder i mitt huvud...

Kommentarer
Postat av: Linda

Man kommer in i det där med referering ganska snart, men det är ju det att olika käller ska refereras på olika sätt. Om du tycker det är krångligt kan jag varmt rekommendera "Rapporter och uppsatser" av Jarl Backman. Där står precis hur man ska göra och vad man bör tänka på. De flesta studenter använder den boken att luta sig mot när det gäller referering. Den finns säkert att låna på Högskolebiblioteket =).



Hoppas det gick bra!!

2009-09-22 @ 08:37:11
URL: http://glomssida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0