skogens konung...det är inte jag de näe.

Idag har varit en väldigt väldigt slapp lördag. Jag gick upp vid 10 tiden, väntade på att pappa skulle komma och hämta mig så vi kunde hämta min fiiina fina cykel som varit inne för upprustning på en MTB-firma här i stan. Shit, jag hade glömt av hur obekväm sadeln är, får köpa en ny imorrn för dedär var ingen hit men cykeln i sig är så underbar att köra!

Varken jag eller pappa hade något direkt vettigt för oss idag så vi åkte runt bbara rent sporadisk och kollade på saker (helt onödigt och inte direkt bra i miljösyfte) och slutade tillslut mitt ute i skogen med att leta svamp. Visst hittade vi svamp men jag hittade en ÄLG bakom ett gransnår. Jag sprang skrikande därifrån, förbi pappa och upp på en kulle. Inte så smart kanske men va fan, vad hade ni gjort? och nej, jag är egentligen inte rädd för älgar men o man går omkring i skogen i godan ro så tycker jag inte om sånna överraskningar bakom träd. NEJ TACK!


Är det inte fint? Bara en tomte eller ett troll som fattas! Det är verkligen hur avkopplande som helst att gå i skogen ibland. Tänk om man kunde kombinera mina två världar. Skogspromenad med gummistövlar och en coctailklänning till det? That's the shit!

Om Mogi kan ha en ordlista i sin blogg kan jag ha en svampskola så här kommer lektion 1:)


TRATTKANTARELL - Ätlig


KARL JOHAN- Ätlig


TICKA - skulle i alla fall inte jag äta:)

Sen hittad vi faktiskt intte så mycket mer bara en massa konstiga giftiga saker i roliga färger men dom får inte vara med här:)

Nu ska jag börja pynta lite med allt jag köpte på ikea igår så det är klart tills imorrn.

Natti natt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0