Vad är det för årstid?

Jag är förvirrad. Vad är det för årstid egentligen? Det var varmt och helt plötsligt blev det svinkallt, men löven på träden är inte tillräckligt gula och röda så att det kan vara jättehöst ute. Men å andra sidan så är det kallt som om det vore någonstans mitt i vintern. Fast det är klart, på julafton för två år sedan var det 1 grad varmare än midsommarafton samma år. Så dedär med temperatur kanske man inte ska lita på ändå. Fats jag tycker att man borde kunna det. Visst borde det vara så att när det är sommar så är det, och likaså med höst vinter och vår. Man ska inte behöva vakna upp en morgon och vara lite förvirrad och då inte kunna komma på om det egentligen är mars eller oktober. Eller är det att ställa för höga krav på världen? Jag tycker iallafall inte det! Förresten så sa mamma att det snöade hemma hos henne och Tommy idag... Då är det väl egentligen vinter?

Nog om förbryllande väder. Jag vann 1000 spänn på postkodlotteriet häromdagen, säg grattis grattis till mig!

Jag ska sussa en sväng nu för jag ska fika med Camilla om en stund, måste vara pigg ifall hon har Theodore med sig, annars kan man lätt få huvudvärk:)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mars,April o.Maj=Vår. Juni,Juli o. Aug.= Sommar. Sept. Okt. o. November = Höst. Dec. Januari och Febr.= Vinter oavsett vilket väder det än månne vara. En gång när jag jobbade på Gatukontoret så nöade det i Juni men det var sommar i alla fall.



Grattis till vinsten.....BÅDE till dej och mormor S

2009-10-13 @ 17:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0