Karma? näää bara en riktigt pissigt dålig dag!

En riktigt dålig dag idag. Ni vet sånna dagar där allt man gör, hur man än gör det så blir det ändå fel. Dagen började med att jag försov mig, det är inte ovanligt men idag behövde jag en bra start på dagen. Jag fick iallafall med mig min detox som jag sedan lyckades spilla på Elises papper i skolan. Min väska gick sönder så jag fick bära den som en jävla påse istället med en dator och 6 böcker. Det sista i skolan fick jag huvudvärk så när jag skulle börja plugga hemma var det riktigt jobbigt. Inte hann jag långt heller innan jag skulle starta datorn och upptäckte att mitt bärbara bredband var borta. Jag åkte till biblioteket och till Larssons och kollade och frågade men ingen hade sett det. Jag åkte upp till Husaby för att leta där men inget fanns där heller så då ringde jag till telenor för att fråga hur jag skulle göra. Jag satt i en kö där väntetiden var beräknad till 4 minuter, efter 13 min kom jag fram...suck, då var min mat redan kall. Dom kunde inget göra utan jag fick köpa ett nytt för en tusenlapp, kul kul, verkligen! Jag gav upp, somnade på soffan och vaknade när mamma ringde. Jag tog på mig, åkte hem och DÄR, DÄR låg det...i ett innerfack på väskan, Där låg det underbara, fina, fantastiska Bredbandet. I min enfalld trodde jag att dagen skulle ha vänt där men icke. Datorn...den hade jag glömt i Husaby så jag väntade på att Maria skulle sluta på friskis och svettis så åkte vi upp dit ihop. Maria börjar gnälla på att det droppar på hennes fötter. Yeah right tänker jag, vi sitter ju i en bil hennes väska är säkert blöt. Men det borde jag ju kunnat lista ut en dag som denna att så inte var fallet utan att det istället skulle vara min jävla bil som läcker. Mellan taket och rutan hade det släppt i fogen så det droppar in där litegrann. JAG GER UPP!


Jag tänker nu gå och lägga mig, inte röra något som kan skada mig, innte läsa mer i böckerna för då läser jag säkert på fel sak eller råkar ha sönder böckerna. Jag hoppas att det går bättre imorrn när jag har pluggdag med Ida Larssons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0