brott och straff

Jag blir irriterad ganska ofta över saker jag hör, ser och läser men nu är jag faktiskt arg! Jag sitter och tittar på kvällsöppet och det är så jag kokar här i soffan. Hur kan man ge 1 år och 8 månader för överlagt mord? Det spelar väl ingen roll att man inte är 18. Man inser långt innan dess att döda någon är fel. Man ska ha ett straff som känns om man har dödat någon annan och i detta fallet också planerat mordet ordentligt. Herregud! Varför dalta så med dom? Om man inte kan sätta dom i fängelse kan man ju låsa in dom på annat sätt. Ungdomsvård, psyke... helt klart så står det ju inte rätt till i huvudet på dom så vård av alla möjliga sorter är vad dom behöver. När dom sedan är "friska" och insett vad dom egentligen gjort ska dom också straffas för det med ett riktigt fängelsestraff! Annars kan man ju komma undan hur lätt som helst med mord. I ett sånt land vill INTE jag bo! Självklart ska inte varn och ungdomar straffas som vuxna men man måste verkligen ha straff i proportion till brotten man begått.

Nää, helt enkelt, snälla sluta dalta med brottslingar. 15 eller 55, spelar ingen roll! Har man gjort något olagligt ska man bannemej känna det också med ett straff annars uppmuntrar man ju brottslighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0