Att spela black jack!

Som sökert de flesta vet jobbar jag extra som croupier på helgerna och detta har jag gjort de senaste 4 åren. På denna tid får man höra allt. Och då menar jag verkligen ALLT! 
En av mina kollegor hade hittat detta och det förklarar huuuur bra som helst hur en helt vanlig kväll på jobbet ser ut. Alla punkterna i denna text inträffar minst en gång varje dag. Läs och beundra hur jag har stått ut såhär länge;)

ATT SPELA BLACK JACK:

Frasen "du ser ensam ut" är lika sliten som din mormors gamla tofflor. Ensamhet är inte den första känslan som kommer över mig när jag sitter där bland allt folk ute på krogen

Bara för att jag råkar titta på dig så betyder inte d att jag vill prata med dig. Jag har ju inte så jättemånga ställen att vila ögonen på... kom inte hit... snälla, KOM INTE HIT... NEEEEJ, KOM INTE HIIIIIIT!!!!!!

Jag är inte utbildad psykolog som jobbar undercouver som dealer. Så jag vill inte höra om dina problem med din fru/dina barn/ditt jobb etc. Jag lyssnar bara för att jag inte har nåt val - jag kan ju inte gärna lämna bordet...

Nej jag sitter inte här varje kväll

Nej tack, jag vill inte gå på dejt med dig

Ess är 1 eller 11, INTE 1 eller 14

Alla klädda kort räknas som 10... Alltså ALLA klädda kort räknas som 10

Du kan splitta lika kort, typ två 10:or. Detta innebär att man alltså även kan splita t.ex. två 4:or två 2:or etc. D e ju också lika kort...

Du kan dubbla mellan 7 och 11 på grundgiven, men då får du bara ett kort till. Å nej, man kan inte ångra sig om man får ett dåligt kort

Man får inte heller byta plats på korten på bordet...

Fem kort på rad räknas inte som 21. Bonn-21 existerar inte...

Black Jack och 21 är INTE samma sak. Därav namnet Black Jack....

- 5, 15
- 19?
- Nä, 5 eller 15!
- 20??
- NEJ, 5 ELLER 15!!!!!!
- 15? Nä då stannar jag!

Man får inte dra kort på Black Jack eller hård 21, så du behöver inte tala om att du e nöjd där!

Innan du går till baren och ska växla in dom markerna du har kvar, växla då gärna till dig marker i större valörer. Jag har inte en markerfabrik eller världens största markerlager under bordet...

Nej jag har inte fusk-blandat leken. D e i princip omöjligt eftersom jag inte vet hur många rutor du ska spela på, hur många kort du ska dra etc...


Försök inte låtsas som att du e proffs på Black Jack - jag märker direkt om du e duktig eller om du BARA har tur!!

Nej jag vill fortfarande inte gå på dejt med dig. Du blev inte snyggare/smartare/trevligare efter 5 öl till...

Man kan inte satsa sin telefon/jacka/klocka etc....

Att vifta hejdlöst med händerna är inget språk jag förstår - så skyll dig själv om du inte e tillräckligt tydlig och jag gör fel

Vi är på en bar/nattklubb - om du vill att jag ska höra vad du säger: PRATA SÅ ATT JAG HÖR DÅ!!!!!!

Om du inte alls vet hur man spelar Black Jack - varför vill du lära dig d en lördag kl två på natten när ALLA ska spela?? D e faktiskt mycket trevligare å lättare när d inte e så många som ska spela och jag kan förklara hur d går till... Jag lovar!!

Jag är mänsklig, jag kan göra misstag. Vill du att allt ska va felfritt finns d maskiner å spela på

D e som sagt frivilligt att spela hos mig!

Jag är varken blind eller döv, bara så du vet!

Inga glas på bordet!! Detta gäller VARJE GÅNG DU DRICKER!!!! D kan säkert vara så att du e så pass nykter att du inte spiller, men tanken har aldrig slagit dig att nån annan kan vara lite mer berusad och därför stöta till dig så att du ändå spiller ut över bordet?!

Måste du hålla i bordet för att ens kunna stå upp är du för full = får inte spela

Ser du den där stora lysande neongröna skylten ovanför mig där det står diskställ?? Inte?! Ställ då inte heller dina glas på mitt bord!!!!

Bordet e inte heller en allmän uppehållsstation där du ska kleta på läppglas/ställa din väska/luta dig mot. Vi bedriver en verksamhet med kortspel här tack!

Å ser du dom där kopparna där d e tänkt att du ska ställa ditt glas? D e inte små söta papperskorgar....

E du otrevlig e jag otrevlig. E du trevlig e jag trevlig. Enkelt va??

NEJ, jag vill fortfarande inte gå på dejt med dig!!!! Ta nu dina marker (som du som VÄXLAT innan), växla in dom i baren å GÅ HEM!!!!



Kommentarer
Postat av: Kia

Fy FAN va bra!!!!

Hur har jag stått ut i 8år???????

2009-10-21 @ 21:59:24
Postat av: Mamma

Är det verkligen så?????? Det förklarar det tjocka skinn du har på din näsa nu förtiden ;)

2009-10-22 @ 12:27:15
Postat av: Lisette

MOHAHAHAHA sååååå sant!!! haha skitgrymt bra ju, denna listan borde ju finnas med när dom söker nya croupierer så dom vet vad som väntar ;)

2009-11-07 @ 14:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0