Breaking news


Men hallå! Nu får väl snart folk ta och ge sig! Jag sitter på bussen till skolan och hittade en metro jag fördrev tiden en stund med men jag kan inte göra annat än att bli irriterad. En stor nyhet var att SATS gym skulle ta bort alla sina solarier första december för det hade kommit fram forskning som tyder på att solariesolande leder till cancer...NÄÄÄHEE! Det visste inte jag, säkert inte nån annan heller, stoppa pressarna detta måste spridas. Gud, människor vet inte att solarier är farliga! Men kom igen, detta visste väl alla men dom skiiiiter i om det är farligt lika mycket som en alkis skier i sina leverproblem tills dom uppdagas. Regeringen vill ha en 18 års gräns på solarier och på längre sikt helt ta bort dom från allmänhetens förfogande för att sola solarie kan jämnställas med att röka i cancerrisk. Ja, så långt är jag med men hallå? varför förbjuds då inte rökning? Jag kan sätta min vänstra arm på att det är fler personer som rökar i detta land än som solar solarium. Varför förbjuds då inte detta? Svaret är enkelt...det stavas skatteintäckter! Men om man vänder på det då? Personer med rökrelaterade sjukdommar måste väl ändå kosta staten mer än dom som får hudcancer av solarier? Eller? Jag har verkligen inget emot att SATS tar bort sina solarium, förstå mig inte fel nu men någon slags rättvisa i statens förbud måste det väl ändå finnas...

Baaaah!

Jag blir arg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0