Stockholm!!!

NU!!! Nu är jag i Stockholm efter en väldigt lång resa hit. Det brukar bara ta max 4 timmar hit men idag tog de 5, jag har kört lagligt:)

Under resan har jag hunnit konstatera följande:

- Man blir alltid kissnödig när man kommer till en bilkö
- Folk kör alltid om precis innan vajerräcksvägen går ihop till en fil igen
- Det är bara dom bra låtarna på cd skivorna som det är hack i

Sedan kom jag också på det att jag läst någonstans att lika ofta som man möter en taxibil möter man någon som kör påverkad av något. Jag mötte inte en enda taxi på 30 mil... betyder det att det inte finns några rattfyllerister längre?

Nu har jag och mamma precis gått en kvällspromenad med asta nere på strandvägen och träffat en snäll liten man med kritstrecksrandig kostym och en såndär röd näsduk i bröstfickan (vem fan går kvällspromenad i det?) som var ute o gick med hans hund cesar, som numera hette ramboo för att han var så storväxt hehe. Ramboo och asta lekte en sväng tills asta blev förnärmad och skrämde iväg honom. Framsteg för vår hund som är rädd för allt o alla annars!

Nu sitter jag här med en bit blåbärspaj och ska snart krypa och lägga mig för imorrn blir det in till stan igen och leka turist på skansen.
Den som har förslag på hur man på bästa sätt efterhärmar en turist kan ju ge exempel på detta.

Natti natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0